fredag den 23. september 2016

Græskar omsat til puré

Vi har græskar i haven. Det var mest for sjov, at der blev smidt nogle kerner i staudebedet.

Men, hold da op, hvor planterne kravler op i hækken og hen ad græsset, og sikke nogle flotte frugter.

Så er det jo bare lige, hvad man skal bruge dem til, tænker jeg.
Løsningen fandt jeg her: http://omgchocolatedesserts.com/

Først skal der laves puré:

 Først skal dit græskar deles og skrabes ren for kerner.

 Dette er en kvart side af et græskar. Del det i 3 stykker. Læg dem på en bageplade/rist, på bagepapir med ydersiden opad. Bag dem ved 225 grader i ca. 45 min. Skallen skal være lidt branket og kødet skal være blødt. 
Tag stykkerne ud af ovnen og pil/skær skallen af. Læg kødet i en skål og giv det en tur med din stavblender, til det er som en lækker blød puré. 

 Min puré var lidt for fugtig, så jeg hældte den over i et dørslag med viskestykke. Her fik den lov at stå i ca. en time, før jeg hældte den i små poser.

 I hver pose har jeg hældt 1 cup, hvilket svarer til 2,6 dl.

 Tryk luften ud af posen. Bind knude på.

 Tryk posen flad.

 Så fylder alle poserne mindre i fryseren.

Grunden til at jeg har 1 cup i hver pose ?
De fleste opskrifter jeg har, er amerikanske. Derfor. 

Håber I alle har det godt. Jeg har tilladt mig at snuppe en lille ferie, og nyder det i fulde drag. 

God weekend og tak fordi I læste med.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar