tirsdag den 31. januar 2012

Butternut Suppe

Denne opskrift skal I prøve. Den smager skønt.

Forberedelsestid: 20min.
Kogetid: 40 min.
6 pers.

Du skal bruge:
1 Butternut græskar. Skræl den og fjern frøene.
2 tsk. smør.
1 løg - mellemstørrelse. Hakket.
1½ l. hønsekødssuppe - brug 3 maggieterninger
1 frisk chili - hakket.
Muskatnød
Salt
Peber.

Skær dit græskar i små tern. 
I en mellemstor gryde, smelter du smør. Tilføj løg og chili,  og kog til løget er gennemsigtigt. Tilføj græskartern og suppe, og bring det i kog. Skru ned for blusset og lad suppen simre i 15 - 20 min.. 
Tag gryden af blusset. Brug en stavblender til at mose grønsagerne til puré.
Sæt gryden på blusset igen. Tilsæt krydderier efter smag og giv suppen et opkog.

Spis evt. noget godt brød til.
Velbekomme.

Ja, jeg nåede at spise lidt af min suppe, før det gik op for mig, at det nok ville være smart at snuppe et billede til jer. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar